فروشگاه اینترنتی تازیانه

تازیانه

سرطان پروستات

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ب.ظ

علت و علائم و درمان سرطان پروستات بدخیم و خوش خیم

سرطان پروستات,سرطان پروستات علائم,سرطان پروستات چیست,سرطان پروستات بدخیم,سرطان پروستات در جوانان,سرطان پروستات در مردان,علائم سرطان پروستات,علائم سرطان پروستات چیست,علائم سرطان پروستات چیست,سرطان پروستات و علائم آن,علائم سرطان پروستات در مردان,علائم سرطان پروستات بدخیم,علائم سرطان پروستات پیشرفته,سرطان پروستات و علائم,علائم سرطان پروستات در زنان,سرطان پروستات چیست همشهری

علت و علائم و درمان سرطان پروستات بدخیم و خوش خیم

 به گزارش بی اس ام اس سرطان پروستات، پیشرفت سرطان در پروستات است که غده‌ای در دستگاه تناسلی مردان می‌باشد. بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند، اما رشد برخی نیز نسبتاً سریع است. گسترش سلول‌های سرطانی ممکن است به دیگر بخش‌های بدن، به ویژه استخوان‌ها و گره‌های لنفاوی ربسد. این بیماری ممکن است در آغاز نشانگانی را نشان ندهد.

عوامل بروز این بیماری؛ سن(سن بیشتر=خطر ابتلای بیشتر)، سابقه‌ی خانوادگی(در خانواده‌شان سابقه سرطان پروستات باشد و یا اینکه بیشتر خانم‌های خانواده سرطان سینه داشته باشند.)، چاقی و اضافه وزن، مبتلایان به بیماری‌هایی مثل سوزاک و مصرف داروهای ضد التهاب.

(اما هنوز هیچکس از تأثیرگذاری این عوامل مطمئن نیست)

علت و علائم و درمان سرطان پروستات بدخیم و خوش خیم

از علائم وجود این بیماری(در مراحل اولیه ممکن است بدون نشانه باشد)؛ مشکل در ادرار کردن، کاهش شدت خارج شدن ادرار، خون در ادرار، خون در منی، درد(در کمر، لگن و یا ران)، احساس ناراحتی در ماهیچه‌های لگنی، اختلال نعوظ، انزال و ادرار همراه با درد و درد استخوان.

خطر مرگ در این بیماری کم است. عوارض ابتلا به این سرطان و همچنین درمان آن می‌تواند شامل بی‌اختیاری ادرار، عود بیماری پس از درمان و یا اختلال نعوظ باشد.

این بیماری از طریق رادیوتراپی، هورممون‌درمانی، جراحی، منجمد کردن بافت پروستات، شیمی‌درمانی و… قابل درمان است. (اما برخی افراد به دلیل عوارض جانبی این موراد، از درمان آن خودداری می‌کنند.)

آقایان می‌توانند با استفاده از رژیم غذایی سالم پر از میوه و سبزیجات، ورزش و حفظ وزن مناسب از بروز این بیماری در خود جلوگیری کنند.

مخلوط کلم بروکلی و گوجه فرنگی یک داروی قوی ضد سرطانی است بخصوص برای مقابله با سرطان پروستات بسیار موثر است.

از خواص چای سفید کاهش قند خون و مشکلات قلبی و سکته قلبی، افزایش دهنده انرژی و کاهش دهنده استرس، از بین برنده سرطان معده ، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات هستند

صرف زیاد فلفل سیاه برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل افراط نکنند. بهتر است بدانید که کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند.

سیاه دانه ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

ناراحتی‌های احشایی که درد آن‌ها به کمر انتشار پیدا می‌کند می تواند منجر به کمر درد شوند. مانند؛ ناراحتی قسمت‌هایی از روده‌ها یا ناراحتی پروستات.

خار مریم از ایجاد سنگ صفرا پیش گیری و بیماری را درمان می نماید.البته این گیاه، در مقابله با سرطان پروستات،سرطان رحم و سرطان سینه موثر و نافع است و رشد سلول های سرطانی را نیز کاهش می دهد.در واقع این گیاه اثربخشی داروهای مربوط به شیمی درمانی را نیز افزایش می دهد.بدنیست بدانید که مقاومت انسولین در بیمارانی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند را کاهش می دهد.

دم اسب برای معالجه ناراحتی پروستات، عفونت های مجرای ادراری، دفع سنگ کلیه و کیست به کار برده می شود و کاربرد فراوانی دارد.

خودارضایی باعث مبتلا شدن زنان و مردان به سرطان پروستات می شود

منابع:

موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان

راستینه

تبیان

سرطان پروستات

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی