فروشگاه اینترنتی تازیانه

تازیانه

عصبانیت

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۳ ب.ظ

راههای “کنترل عصبانیت” و خشم و پرخاشگری

عصبانیت,عصبانیت چیست,عصبانیت در دوران بارداری,عصبانیت مردان,عصبانیت در بارداری,عصبانیت در کودکان,عصبانیت ظریف,عصبانیت چیست,دلایل عصبانیت چیست؟,علت عصبانیت چیست,دلیل عصبانیت چیست,عصبانیت نشانه چیست,راههای کنترل عصبانیت چیست,درمان عصبانیت چیست,ریشه عصبانیت چیست,کنترل عصبانیت چیست

راههای کنترل عصبانیت و خشم و پرخاشگری

 به گزارش بی اس ام اس عصبانیت تأثیر زیادی بر کل بدن می‌گذارد. تا حدی که گاهی در هنگام عصبانیت، ورزش و برنامه‌ی غذایی سالم نیز مؤثر نخواهند بود. طبیعت نیز بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارد. برای مثال؛ انسان در هوای گرم زودتر و بیشتر از هوای خنک عصبانی می‌شود.

باید توجه داشت که عصبانیت بر قلب نیز تأثیر دارد و به آن آسیب می‌رساند.

عوامل؛ کم حوصلگی، کم ظرفیتی، ضعف و ناتوانی مزاج، عدم اعتماد به نفس، حساسیت‌های بیش از حد، حسادت، منفی بافی و شکاکی، خستگی، گرسنگی، کار زیاد و درگیری دائمی فکر.

درمان؛ استفاده از گیاه اسطوخدوس، دم کرده‌ی گل گاو زبان، یک لیوان آب سرد، مصرف غلات و سبزیجات، اجتناب از مصرف زیاد گوشت و غذاهای سرخ شده، مصرف ویتامین‌های گروه«ب»، اجتناب از مصرف زیاد شیرینی‌ها(چون استرس‌زا هستند)، لبخند دائمی(البته گاهی خندیدن زیاد و بیجا نیز خود به بیماری تبدیل می‌شود)، نفس عمیق در هنگام عصبانیت، ورزش و شادابی دائمی، اجتناب از ناراحتی‌ها و نگرانی‌های بیجا و فکر کردن به چیزهای مثبت در هنگام عصبانیت.

بهتر است بدانید که بازماندگان سکته مغزی از احساساتی مثل ترس، خشم، اضطراب و اندوه رنج می برند. روان شناس یا متخصص مشاور می تواند از استراتژی های گوناگون برای مقابله با این احساسات استفاده کند. متخصص مشاور همچنین می تواند علایم و نشانه های افسردگی را در بازماندگان سکته مغزی شناسایی و درمان کنند.

بسیاری از کمردرد ها در جوامع صنعتی در اثر عوامل روانی مانند اضطراب ، نگرانی‌های فکری و افسردگی ، عصبانیت و فشارهای روانی می‌باشند.

هر روز میان وعده‌های صبحانه، نهار و شام هر بار نوشیدن یک فنجان از دم‌کرده‌ی اسطوخودوس ، عصبانیت را رفع کرده و سرگیجه را درمان و سردرد های میگرنی را نیز درمان می‌نماید

گیاه جینکوبیلوبا دارای اثرات درمانی فراوانی می باشد اثرات درمانی این گیاه در تقویت سیستم عصبی تأیید شده است

دکتر علی زرگری در خصوص فواید این گیاه می گوید: «وارنگ بو» یا «بادرنجبویه» در طب عوام برای مصارفی از قبیل برطرف کردن دل پیچه ناشی از نفخ و تقویت معده به کار می رود و بهتر است بدانید که از مصارف اصلی و ویژگی های خاص آن، آرام کردن اعصاب و تقویت قلب می باشد.

ریواس ، مقوی قلب و اعصاب بوده و برای درمان بواسیر نافع است.

خود ارضایی بر اعصاب و روان فرد تأثیر منفی دارد؛بخاطر خیالات فرد هنگام این عمل و قوای ذهنی طرف از بین می رود و باعث عصبانیت و بی حوصلگی و از بین رفتن قوای بدنی و سرگیجه و …. می شود.

منابع:

تبیان

نمناک

عصبانیت

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی