روغن دارچین

روغن دارچین ,روغن دارچین برای لب,روغن دارچین برای پوست,روغن دارچین برای لاغری,روغن دارچین برای لاغری موضعی,روغن دارچین و لاغری,روغن دارچین تهیه,روغن دارچین برای مو,روغن دارچین خواص,روغن دارچین برای پوست صورت,خواص روغن دارچین برای لب

روغن دارچین

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد روغن دارچین صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

توضیحاتی در مورد روغن دارچین

دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه ها است. برای آماده کردن آن پوست درخت دارچین را خشک میکنند و به صورت چوب های دارچین لوله می‌کنند که قلم دارچین هم نامیده می‌شود. دارچین را همچنین می توان به صورت پودر هم خشک کرد. رایحه و مزه خاص و منحصربه فرد دارچین از ترکیبی که در روغن چوب این درخت وجود دارد سرچشمه می‌گیرد. با اینکه دارچین چهار نوع مختلف دارد اما دارچین سیلان و کاسیا معروف ترین آنها هستند. دارچین پوست درخت یا درختچه‌ای است که تا 10 متر ریشه می‌کند. دارچین درختی همیشه سبز بوده و از تمام قسمت‌های آن بوی مطبوعی استشمام می‌شود. دارچین یکی از مواد غذایی و چاشنی‌های قدیمی و معروف است که به دلیل عطر و طعم مطبوعش در غذاهای ما ایرانی‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود اما این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر، خواص دارویی زیادی دارد. دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می‌دارد. اگر از این ادویه به طور مرتب استفاده کنید، نه تنها آرامش و آرام بودن را تجربه می‌کنید، بلکه در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم می‌شوید و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کنید. روغن دارچین طعم شگفت‌انگیز داشته و خاصیت درمانی زیادی دارد. روغن دارچین خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و از سلول ها مراقبت میکند. از این روغن علاوه بر استفاده از خواص دارویی آن در تهیه سالاد نیز می‌توان استفاده کرد و برای استفاده از آن به منظور پخت و پز باید دقت شود در حرارت بالا، استفاده نگردد. از پرکاربردترین خواص روغن دارچین، استفاده از آن به شکل موضعی است به این منظور یک یا دو قاشق چایخوری از روغن دارچین دو بار در روز، ترجیحا در صبح و در شب بر روی مناطق درد مالیده و ماساژ دهید تا التهاب کاهش و درد تسکین یابد.

خواص روغن دارچین

روغن دارچین طعم شگفت انگیز داشته و خاصیت درمانی زیادی دارد هم روغن زیتون و هم دارچین بسیار خوبند.روغن دارچین خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و از سلول ها مراقبت میکند . راه های بسیاری برای استفاده از روغن دارچین وجود دارد. در سالاد استفاده کنید اما، به یاد داشته باشید، روغن دارچین در حرارت بالا نباید استفاده شود. ساده ترین راه برای استفاده از روغن دارچین استفاده آن بشکل موضعی است مثلا یک یا دو قاشق چای خوری از روغن دارچین دو بار در روز، ترجیحا در صبح و در شب بر روی مناطق درد مالیده و ماساژ دهید تا التهاب کاهش یابد.

طرز تهیه روغن دارچین

چوب دارچین را در یک شیشه بریزید.مقداری روغن زیتون با کیفیت را بریزید تا کاملا چوب دارچین را بپوشانددر دمای اتاق بمدت 3 هفته نگه دارید و هر روز آن را تکان دهید. پس از 3 هفته به یک بطری تیره بریزید و کامل پر کنید برای درست کردن 5-6 چوب دارچین به نیم لیتر روغن زیتون نیاز دارید اگر چوب دارچین در دسترس ندارید کمی از پودر دارچین استفاده کنید برای 100 گرم پودر دارچین به نیم لیتر روغن زیتون نیاز دارید ولی ما توصیه میکنیم که از چوب دارچین استفاده کنید تا عطر آن ماندگاری زیادتری داشته باشد.

فواید روغن دارچین

*خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد. *نفخ و یبوست را از بین می برد. *با خستگی مفرط، ضعف و افسردگی مقابله می کند. *برای سیستم گوارشی مفید است و با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می کند. *گردش خون را بهبود می بخشد و به عملکرد مغز نیز کمک می کند.

خاصیت روغن دارچین

*نقش مهمی در مقابله با اختلالات قلبی دارد. *درد و سفت شدن عضله و مفصل ها را برطرف می کند. * سردردهای ناشی از سرما را تسکین می دهد. *با متوقف کردن خون ریزی، به روند بهبود کمک می کند. *با دارابودن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدتوموری درمان دیگری برای سرطان کلورکتال، ملانوما و لنفوم است. *از روغن دارچین برای درمان عفونت ها و ناراحتی پوستی از جمله تومورهای خوش خیم استفاده موضعی می شود.

خواص روغن دارچین برای پوست صورت

دارچین کمک‌تان می‌کند که از شر آکنه و جوش صورت و بدن‌تان خلاص شوید. این کار با خشک کردن پوست و آوردن خون و اکسیژن به سطح بیرونی پوست انجام می‌شود. دستور تهیه‌ی داروهای پوستی با استفاده از دارچین آسان است، به این ترتیب که سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط می‌کنید. خمیر به‌دست آمده را در مناطق آسیب دیده می‌گذارید و اجازه می‌دهید که شب تا صبح همان‌جا بماند. روش دیگر این است که خمیر دارچین و عسل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان می‌گذارید و سپس آبکشی می‌کنید. این ماسک را باید هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

خواص روغن دارچین برای مو

از دوران باستان، دارچین ادویه‌ای ارزشمند برای تقویت و زیباتر کردن موها بوده‌است. دارچین گردش خون را در بدن بهبود می‌دهد، و به این ترتیب تضمین می‌کند که ریشه‌ی مو و پوست سر مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز را، که منجر به داشتن موهایی قوی، زیبا و سالم می‌شود، دریافت می‌کنند.یکی از خواص دارچین تحریک رشد موها است. مو‌های‌تان عاشق ترکیب عسل و دارچین خواهد شد! برای این‌که به بهترین نتیجه‌ی ممکن دست بیابید، از این ماسک مو یک بار در هفته استفاده کنید. یک قاشق چایخوری دارچین، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی موهای‌تان بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با یک شامپوی ملایم به طور کامل آبکشی کنید.دارچین پوست سر را با رویه‌سایی کردن تغذیه می‌کند. یک قاشق چای خوری دارچین، یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم فنجان روغن زیتون گرم را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست سر ماساژ بدهید. این کار باعث تمیز شدن پوست سر می‌شود. اجازه بدهید این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند و سپس آن را با شامپوی مخصوص موهای نرمال شستشو دهید.روشن کردن رنگ موها از دیگر خواص دارچین است. در صورت نیاز، می‌توانید رنگ موهای‌تان را با این ادویه روشن کنید. نرم‌کننده‌ی موی سرتان و پودر دارچین را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. کل موها را با این ترکیب پوشش دهید. ترکیب را به طور مساوی در همه‌ جای موها پخش کنید تا رنک موهای‌تان یکدست شود. موها را شانه بزنید تا به‌هم‌ریختگی‌ها برطرف شود و سپس سرتان را با یک کلاه دوش بپوشانید. اجازه بدهید این ترکیب به مدت یک شب تا صبح روی موهای‌تان بماند و سپس آبکشی کنید. خواص دارچین برای مو عالی است.

خواص روغن دارچین برای لاغری موضعی

افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌ میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در نتیجه می تواند چربی و کالری های مازاد را بسوزاند. در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی ها تامین می کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی رود.

روغن دارچین برای لب

دارچین به عروق لب در بهبود جریان خون کمک فراوانی می کند که به لب هایی حجیم تر و قرمز تر منجر می شود. مالیدن یک قطره ی کوچک روغن دارچین روی لب باعث ایجاد احساس خارش و سوزش لب (که به سرعت از بین می رود) و در نتیجه ی آن، لب هایی حجیم می شود.

روغن دارچین برای پوست

دارچین به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند و درخشش و نرمی را به پوست بازمی‌گرداند. با ترکیب نمک دریا، روغن بادام، روغن زیتون، عسل و دارچین یک اسکراب برای مبارزه با خشکی پوست تهیه کنید. خواص دارچین برای پوست عالی است.دارچین به لطف ضد قارچ و ضد باکتری بودن‌اش به بهبود رنگ پوست صورت کمک می‌کند. یک موز کوچک را پوره کنید و به آن ماست ساده، دارچین، و آب لیمو اضافه کنید و خمیر نرم و یکدستی تهیه کنید. این خمیر را روی صورت تمیز بگذارید و قبل از شستن آن با آب ولرم اجازه بدهید که به مدت ۱۵ دقیقه بماند. برای از بین بردن اگزما، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را با هم مخلوط کنید. یک لایه‌ی نازک از این خمیر را در مناطق آسیب دیده بمالید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، درمان را به مدت یک هفته ادامه بدهید.دارچین جریان خون را بهبود می‌دهد و اکسیژن و خون را به سطح بیرونی پوست می‌آورد، و این باعث حجم گرفتن جزئی صورت و یک چهره پرتر می‌شود. با مخلوط کردن چند قطره از روغن معطر دارچین و وازلین، دارویی آماده کنید و آن را در سراسر صورت استعمال کنید، از به کار بردن آن در ناحیه‌ی اطراف چشم بپرهیزید.

روغن دارچین برای لاغری

دارچین به کاهش مقاومت به انسولین کمک می‌کند و توانایی انسولین را برای سوخت و ساز قند خون سه برابر می‌کند. بنابراین این ادویه گرسنگی و ولع خوردن شیرینی‌جات را کاهش می‌دهد، و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.

روغن دارچین و لاغری

بعد از عصاره‌ی گریپ‌فروت، عصاره‌ی دارچین بهترین ماده برای کاهش وزن است. بارها و بارها ثابت شده که عصاره‌ی دارچین می‌تواند به تنظیم قند خون و همچنین تنظیم چیزی در بدن‌تان به نام GTF که همان عامل تحمل گلوکز است کمک کند.عصاره‌ی دارچین، قند خون را متعادل کرده که در بلندمدت برای کاهش وزن و کاهش میل به شیرینی مفید است. تنظیم نبودن قند خون می‌تواند منجر به پرخوری، کمبود انرژی و اضافه وزن شود اما افزودن عصاره‌ی دارچین به میوه، چای، جودوسر، پختنی‌ها و یا اسموتی‌ها می‌تواند سرعت ترشح گلوکز در جریان خون را کم کند.

روغن دارچین برای لاغری موضعی

تحقیقات توصیه می کنند که دارچین می تواند در کاهش چربی و وزن بدن موثر باشد و برای کاهش وزن می توان از آن استفاده کرد.

روغن دارچین خواص

روغن دارچین ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضد درد و داروی مقوی غرایز جنسی خوبست.مطالعات انجام شده نشان داده اند که هر دو دارچین و روغن زیتون از ضعیف شدن حافظه جلوگیری می کند و باعث تقویت و فعال نگه داشتن مغز می شود.روغن دارچین خون را تصفیه کرده از آکنه جلوگیری می کند. این روغن معطر باعث جریان بهتر گردش خون شده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. استفاده منظم از این روغن فشار خون را کاهش می یابد و از سکته مغزی و حمله قلبی پیشگیری میکندعلاوه بر این، استفاده منظم از روغن دارچین باعث ثابت نگه داشتن قند خون می شود. گروهی از دانشمندان در تحقیقات خود نشان دادند که دارچین حاوی ترکیباتی است که بر روی اندامهای بدن تاثیرات مثبت می گذارد. این امر به ویژه برای بیماران دیابتی است.روغن دارچین دستگاه ادراری را بهبود می بخشد عفونتها را درمان کرده محققان دریافته اند که روغن دارچین از سرطان روده پیشگیری میکند.

روغن دارچین

هر دو دارچین و روغن دارچین از قدیم برای کاهش نفخ و هم بهتر هضم شدن غذا استفاده می شده یک قاشق چای خوری از روغن دارچین برای درمان عفونت های داخل دهان مانند زخم های دهانی و یا قارچ ها بکار می رود این روغن را برای چنددقیقه غرغره کنید سپس تف کنید. روغن دارچین در درمان آرتریت هم بکار می رود چون خاصیت ضد التهابی قوی دارد. مقدار بسیار کمی از روغن را بر روی منطقه آسیب دیده قبل از خواب ماساژ دهید . درد پس از مدتی ناپدید می شوند. برای التهاب عضله هم خوبست. دارچین یک درمان طبیعی برای آنفولانزا، سردرد و گلو درد است. روغن دارچین یک دیورتیک عالی است، و مواد زائد از بدن را بیرون میفرستد. دارچین در کشورهای خارجی ارزش طلا را دارد و مانند گنج از آن مراقبت میکنند.

بیشتر بخوانید : دارچین ♥ روغن گل سرخ ♥ روغن شاهدانه ♥ روغن هسته انگورروغن مورد