فروشگاه اینترنتی تازیانه

تازیانه

کیست تخمدان چیست؟

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷ ب.ظ

کیست تخمدان چیست؟

کیست تخمدان یکی از شایع ترین بیماری ها در میان زنان است که متاسفانه بسیاری از زنان از علت بیماری و درمان آن اطلاع ندارند. در این بخش از سایت Akyayran اطلاعات در مورد علل و روش های درمان کیست تخمدان شما آماده همراهی با ماه است.
کیست تخمدان در دختر

هنگام تخمک گذاری، تخمک در یک فولیکول قرار دارد و از تخمدان آزاد می شود. بعد از تخمک گذاری فولیکول خالی تخم مرغ زرد می شود. بدن زرد باقی می ماند تا زمان شروع قاعدگی. حضور این فولیکول ها در تخمدان طبیعی است. این فولیکول ها به عنوان کیست شناخته نمی شوند تا اندازه آنها کمتر از 2.5 تا 3 سانتیمتر باشد. کیست ممکن است تا 15 سانتی متر رشد کند. کیست ساده در 68٪ دختران بین 2 تا 12 ساله بدون هیچ نشانه یا نشانه ای وجود دارد. شایع ترین نشانه ها در نوجوانان کیست فولیکولار و بدن زرد است. کیست های فولیکولیک زمانی شکل می گیرد که یک فولیکول بزرگ کشف شود و تخمک خارج نشود. این کیست ها اگر فولیکول غیر غالب وجود دارد، مایع را جذب می کند. همچنین اگر یک بدن زرد پر از خون باشد و سپس مایع سروز محل خون را به بدن زرد می گیرد، بدن زرد است. اگر کیست فولیکول پاره شود، که ممکن است در طول رابطه جنسی یا خود به خود رخ دهد، باعث درد شدید کمری می شود و ممکن است منجر به خونریزی شود. برخی از کیست فولیکولهای ممکن استروژن را ترشح کرده و قاعدگی را به تاخیر اندازند. کیست های زرد دار بین 3 تا 10 سانتیمتر هستند و اغلب بسیار نازک هستند. هیچ راهی مشخص برای جلوگیری از بروز کیست تخمدان وجود ندارد. نوجوانان باید هر ساله آزمایش های فراوانی و آزمایش های فراوانی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که کیست تخمدان و تغییرات در تخمدان و رحم وجود ندارد.
کیست تخمدان و درمان آن

سه استراتژی اصلی که اکثر پزشکان در درمان کیست تخمدان توصیه می کنند، عدم استفاده یا محدودیت استفاده از مواردی مانند: شیرینی، کیک و کوکی ها، ماکارونی و ماکارونی، غذاهای افزوده شده به شکر، آب میوه های شیرین ، نوشابه، نان سفید و بدون سبوس. - افزایش مصرف میوه، افزایش مصرف سبزیجات مانند هویج، فلفل، کاهو، کلم، اسفناج
کیست تخمدان و بارداری

از هر 1000 زن باردار، یک نفر در طی بارداری در کیست تخمدان دخالت دارد. کیست ها معمولا در سه ماهه دوم بارداری رخ می دهند. اگر چه ممکن است نگران زنان باردار باشد، لازم به ذکر است که بیشتر این کیست ها بدون ایجاد نشانه ها و مشکلات برای مادر و جنین از بین می روند. نشانه های کیست تخمدان در زنان باردار، مانند نشانه های معمول کیست تخمدان. درد لگن، گرفتگی عضلانی، گرفتگی و درد در هنگام رابطه جنسی، نشانه هایی از کیست تخمدان است. این علائم ممکن است با علائم بارداری اشتباه گرفته شود. مهمترین مشکل که ممکن است کیست تخمدان در دوران بارداری ایجاد کند، بزرگ شدن کیست، پارگی و پیچیدگی است. این خطر در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بالاتر است. سرقت و تکان دادن کیست تخمدان می تواند مشکلات جدی مانند درد ناگهانی، سقط جنین و یا زایمان زودرس را ایجاد کند. این خطرات تنها می توانند ایجاد شوند، اگر کیست تخمدان های بزرگتر از 6 سانتیمتر باشد. درمان کیست تخمدان به طور معمول زمانی انجام می شود که دو هفته طول بکشد. بهترین زمان برای عمل جراحی کیست تخمدان، سه ماهه دوم بارداری، بین هفته های 14 تا 16 در بارداری است. در این زمان، لانه گزینی جنس مناسب است و ممکن است کیست تخمدان حذف شود. ممکن است تا هفته بیست و هفتم بارداری، کیست ها و تومورها را از بین ببریم، اما بعد از هفته هشتم بارداری، عمل جراحی احتمال زایمان زود هنگام را افزایش می دهد. اگر بافت سرطانی تشخیص داده شود، جراحی سریع و حذف توده سرطانی بدون در نظر گرفتن مدت بارداری ضروری است. کیست ها و توده ها اغلب با عمل جراحی با کمترین لاپاراسکوپی مهاجم حذف می شوند. در موارد نادری که کیست تخمدان بیش از حد بزرگ است شکاف بزرگتر ایجاد می شود و کیست تخمدان ها از طریق سیتکتومی درمان می شود.

  • جاسم کرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی